-

سیستم ایزوفیکس خودرو برای کودکان به چه معناست؟

- 1399/10/15
- 1389
1399/10/15
احتمالا شما هم دغدغه سوار کردن کودک در ماشین را دارید و نمیدانید چگونه کودکان را با ایمنی کامل سوار خودرو کنید. در این مقاله به سیستم ایزوفیکس خودرو یا همان صندلی کودک میپردازیم.
 

ایزوفیکس خودرو چیست؟


ایزوفیکس در خودرو یک سیستم استاندارد سازی شده، برای اتصال صندلی کودک به ماشین و اتومبیل است. مانند همیشه و در هر جایی کودکان بی پناه ترین و آسیب پذیرترین افراد جامعه هستند. بالاترین و بیشترین دقت در همه جا باید ابتدا متوجه کودکان و خردسالان باشد.این موضوع زمانی اهمیت میابد که کسی نمیتواند در خودرو مراقب کودک باشد و شما هم مشغول رانندگی هستید. پس این سیستم بسیار کارا به کمک شما می آید.

کودکان بیش از هر فرد دیگری در سوانح رانندگی و ترمز کردن دچار آسیب میشوند. پس باید در صندلی عقب خودرو فکری اندیشیده شود. در ابتدا با مطرح شدن سیستم حفاظت از کودک در ماشین استقبال زیادی از این مورد نشد اما در سالهای اخیر بر طبق استانداردهای جهانی فرزندان و کودکان با سن کمتر از ۱۲ سال و یا با داشتن قدی کوتاه تر از ۱۳۵ سانتیمتر موقع سوار شدن و نشستن در خودرو باید حتماً از صندلی مخصوص کودک استفاده کنند. 
  • کودکان به علت داشتن وزن کم و جثه ی کوچک در هنگام بروز حادثه و تصادف خیلی راحت به سمت جلو پرتاب می‌شوند و دچار آسیب های جدی خواهند شد.


ایزوفیکس چگونه نصب میشود؟

از ایزوفیکس در صندلی‌های عقب خودرو استفاده می شود یک صندلی جداگانه است و روی این گونه صندلی ها قلاب هایی وجود دارد که شما به وسیله آن ها به راحتی می توانید صندلی را در محل مناسب و به صورت استاندارد نصب کنید. ضمن اینکه این قلاب ها باعث می شود که صندلی کودک حتی در زمان حرکت اتومبیل هم جابجا نشود.
 

 
این صندلی دو یا سه اتصال یا قلاب دارد که به محل قلاب های موجود در صندلی عقب خودرو متصل میشود و باعث مشود که از هر دو سمت و قسمت بالای صندلی کودک به طور مطمعن به صندلی عقب بچسبد و از حرکت احتمالی او آسیب دیدن کودک جلوگیری میکند.

دیدگاه کاربران

- مهناز میگه
- 1399/12/26

واقعا این سیستم برای کسی که بچه داشته باشه لازمه

ارسال دیدگاه

در پاسخ به ×