-

راه های تغییر ارتفاع خودرو چگونه است؟

- 1400/06/18
- 856
1400/06/18
تغییر در ارتفاع خودرو، به اصطلاح بازاری آن ارتفاع زدن یا ارت زدن خودرو یعنی ارتفاع خودرو را از حالت معمولی با استاندارد خود خارج کنیم. تغییر ارتفاع خودرو با دردسر و گاها هزینه بالایی مواجه است اما برخی از علاقه مندان یا ماشین بازان به ارتفاع زدن خودرو علاقه بسیاری دارند.
تغییر ارتفاع خودرو راه های مختلفی دارد برخی از آنها اصولیو برخی غیر اصولی هستند در این مقاله قصد داریم روشهای مختلف تغییر ارتفاع خودرو را بیان کنیم.

استفاده از کمک فنر استاندارد

یکی از راه های استاندارد برای ارتفاع زدن ماشین، استفاده از کمک فنر های مخصوص و اسپرت است که معمولا باعث می شوند تا ارتفاع خودرو از حالت معمول کمتر شده و در نتیجه سطح زیرین خودرو به زمین نزدیک تر شود. کمک فنرهای اسپرت با طراحی خاصی که دارند سبب می شوند تا خودرو علاوه بر اینکه از ارتفاع کمتری برخوردار شود، سواری نرم تری را نیز به خودرو ببخشد و در نتیجه در دست انداز ها کمتر متوجه غیر استاندارد بودن خودرو شوید.

دستکاری سیستم تعلیق

برخی مالکان بریدن حلقه فنر سیستم تعلیق کارخانه را انتخاب می‌کنند؛ اما این روش می‌تواند موجب ضعیف شدن یا حتی از کار افتادن فنر و منجر به بروز خطر به هنگام رانندگی می‌شود. این راه میان بر در طول زمان می‌تواند هزینه بر باشد به این دلیل که می‌تواند موجب استهلاک بخش هایی همانند بدنه، تایرها و چرخ های خودرو شود. کاهش ارتفاع فنرهای فابریک کار بهتری است زیرا با توجه به ابعاد و وزن خودرو، قابلیت ارتجاع مناسبی دارند.

سیستم تعلیق بادی

با کم یا زیاد شدن فشار هوا در سیستم تعلیق، کیسه های سنگین و انعطاف پذیر یا قوطی های نگهدارنده و رهاسازی هوا در محل فنرها، ارتفاع خودرو به منظور تطبیق با شرایط جاده ای یا نیازهای عملکردی کاهش یا افزایش می‌یابد. سیستم تعلیق بادی امکان حرکت روان خودرو را به وجود می‌آورد.
برخی خودروهایی که ارتفاع آن ها پایین آورده می‌شود، از کیسه های سیستم تعلیق بادی برای کاهش یا افزایش ارتفاع استفاده می‌کنند که می‌تواند هزینه هزار دلاری برای افراد در بردارد.
 

سیستم تعلیق هیدرولیک

سیستم تعلیق هیدرولیک به دلیل امکان کنترل ارتفاع خودرو را به راننده می‌دهد. از آنجا که سیستم های تعلیق بادی کار یکسانی را انجام می‌دهند، عملکرد سیستم تعلیق مایع بسته به قدرت استفاده شده برای ایجاد فشار هیدرولیک، سریعتر عمل می‌کند. اتومبیل هایی که در قسمت جلویی، عقب یا کنار کاهش یا افزایش ارتفاع دارند، از طریق سیستم مایع هیدرولیک کنترل می‌شوند.
کاهش ارتفاع خودرو با توانایی انعطاف پذیری در مسیر، سرعت گیرها یا تغییرات آب و هوایی، هیدرولیک را به سیستم تعلیقی درجه یک به منظور انتخاب افراد تبدیل کرده است.

کاهش ارتفاع کیت ها

کاهش ارتفاع کیت ها یکی از آپشن های بی دردسر با کمترین زمان در کاهش ارتفاع خودرو محسوب می‌شود. کیت ها شامل بخش های خاص برای کامیون ها و خودروهای مخصوص هستند که با بخش های مختلف خودرو هماهنگ است. فنر تخت، میله های بازویی، پرانتزی یا کششی، میله های تعادل و ضربه گیرها، اکثر بخش ها را تشکیل می‌دهند؛ البته دستورالعمل ها و گارانتی ها اغلب بخش هایی از این پکیج هستند. 
کیت ها شامل بخش های خاص برای کامیون ها و خودروهای مخصوص هستند که با بخش های مختلف خودرو هماهنگ است. جالب است بدانید که اکثر کارهای مربوط به کاهش ارتفاع قابل کنترل هستند چه این کار در یک گاراژ خانگی یا توسط یک حرفه ای تکمیل شده باشد یا خیر. قیمت پرداختی برای کیت ها متفاوت است و انواع آن شامل هر چیزی از کیت های تزئینی و آف رود تا تجهیزات پیشرفته می‌شود؛ اما اکثر سیستم های کاهش ارتفاع شامل بخش های مشترک هستند.
 

همانطور که اشاره شد، اگر ارتفاع زدن ماشین بدون در نظر گرفتن شیوه اصولی آن انجام شود، می تواند هم برای راننده و هم برای خودرو، مشکلاتی را ایجاد کند که پس از مدتی، راننده را مجاب می کند تا عطای ارتفاع پایین خودرو را به لقای آن بخشیده و دوباره ارتفاع خودرو را به حالت استاندارد خود در بیاورد.
از جمله مشکلاتی که پس از ارتفاع زدن ماشین ممکن است رخ دهد ضربه به اتاق خودرو در هنگام رانندگی، وارد شدن ضربه به خودرو، خشکی حرکت خودرو در هنگام عبور از دست انداز ها، افزایش استهلاک خودرو، کم شدن میزان چرخش فرمان خودرو میتوان اشاره کرد.






 

ارسال دیدگاه

در پاسخ به ×