-

گرانترین و لاکچری ترین خودرو ها در ایران

- 1399/10/15
- 1404
1399/10/15
شاید برای بسیاری از به اصطلاح ماشین بازان مهم باشد که بدانند گرانقیمت ترین خودروهای وارداتی در ایران چه ماشین هایی هستند. در این مقاله همراه با عکس به چند خودرو گرانقیمت در ایران میپردازیم. معمولا برندهای مرسدس بنز، مازراتی، لکسوس ، پورشه، بی ام و ، رنجرور و حتی ولوو بسته به نوع و مدل آنها شکار پولدارهای لاکچری و ماشین باز میشوند.
 

فراری 458 ایتالیا

این خودروی اسپورت ایتالیایی به یک موتور ۴.۵ لیتری هشت سیلندر V. شکل مجهز شده که قادر به تولید ۵۶۲ اسب بخار قدرت می‌باشد. با شتاب ۳ ثانیه‌ای به اولین رکورد پر شتاب ترین خودرو های جاده های ایران دست میابد، در صورت فراهم بودن مسیر مستقیم نیز ۴۵۸ ایتالیا تا ۳۴۰ کیلومتر بر ساعت سرعت خواهد گرفت که از این بابت نیز سرآمد است.
این خودرو ی پرشتاب ، فراری ۴۵۸ ایتالیا با قیمت حدود ۸.۵ میلیارد تومان اولین خودرو گران موجود در کشور است. این در حالیست که در بازار‌های جهانی خریداران این خودرو این ماشین را با قیمت 250 هزار دلار معامله میکنند.با مقایسه قیمتها به این نتیجه میرسیم که اصول و قاعده ثابتی برای قیمت گذاری این خودروها متاسفانه وجود ندارد.


مرسدس بنز SLS AMG Black Series

این سوپر بنز آلمانی در عرض 3.5 ثانیه شتاب 0 تا 60 مایل رو نصیب شما میکند. توانایی رسیدن به 315 کیلومتر در ساعت را دارد و موتور این الماس گرانبها به 622 اسب بخار ارتقاء یافته است.
این خودرو در بازار های جهانی به رقم 270 هزار دلار خرید و فروش میشود اما در بازار ایران به رقم سرسام آور 5.5 میلیارد معامله شده است.


بنتلی کانتیننتال جی تی

شاید نام این خودرو و کمپانی آن برای ایرانیها بسیار ناآشنا باشد، چراکه سابقه حضور چندانی را در بازار خودرو ایران نداشته است.این خودرو وارداتی در ایران دارای موتور 8 سیلندر 4 لیتری با 500 اسب بخار قدرت است. که در حدود 4.8 ثانیه به سرعت 305 کیلومتر در ساعت شتاب میگیرد. این موتور به تکنولوژی غیرفعال کردن سیلندر‌ها هم مجهز شده است که تا 8 درصد مصرف سوخت را کاهش میدهد.
این خودرو به قیمت تقریبا ۲۰۰ هزار دلار در بازار های جهانی فروخته می شود ولی در ایران به قیمت حدود 4 میلیارد تومان به فروش میرسد.


 مرسدس بنز S۵۰۰

نمونه هایی از این بنز زیبا با کد w222 در خیابانهار ایران دیده شده است. نسخه S۵۰۰ به یک موتور ۴.۷ لیتری توربو مجهز شده که توانایی تولید ۴۵۰ اسب بخار قدرت را دارد. شتاب صفر تا ۱۰۰ این اتومبیل بسیار لوکس حدود ۵ ثانیه بوده و حداکثر سرعت آن همانند اکثر محصولات آلمانی در ۲۵۰ کیلومتر در ساعت میرسد.
این خودرو در بازار های جهانی حدود 95 هزار دلار بفروش میرسد و در ایران بدلیل منع خودروهای لوکس به قیمت باور نکردنی 3 میلیارد تومان هم رسیده است.
 

ب. ام و m6

نسل سوم سری m6 این خودرو دراری موتور ۴.۴ لیتری هشت سیلندر توئین توربو است که توانایی تولید ۵۶۰ اسب بخار قدرت را دارد. این خودرو در عرض 4.2 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر در ساعت میرسد.
ب. ام و m6  قیمتی در حدود ۱۱۵ هزار دلار دارد، با این حال در داخل کشور قیمت ۲.۱۵ میلیارد تومانی را هم تجربه کرده است.
 

ب. ام و i8

این ماشین یکی از محبوب ترین خودرو های آلمانی موجود ایران است که طرفدار زیادی دارد، این سوپر کوپه هیبریدی شتاب 4.4 ثانیه ای بالغ بر 100 کیلومتر دارد. 
این خودرو در بازار های جهانی حدود 141 هزار دلار بفروش میرسد ولی در بازار بی سر و سامان ایران حدود 2 میلیارد دلار هم خرید و فروش شده است. که البته قیمت اخیر آن کاهش یافته است.


مازراتی گرن توریسمو ام سی استراداله

ام سی استراداله پاسخ مازراتی به درخواست‌هایی مبنی بر ارایه یک مدل ایرودینامیک تر، سبک‌تر و قدرتمندتر از گرن توریسمو بود که برای اولین بار در نمایشگاه خودروی پاریس ۲۰۱۰ در معرض عموم گذاشته شد.این کوپه لوکس با شتاب حدود ۴.۵ ثانیه‌ای در زمره پرشتاب‌ترین خودرو‌های موجود در بازار ایران بوده و توانایی رسیدن به حداکثر سرعت ۳۰۰ کیلومتر در ساعت را دارد.
گرن توریسمو ام سی استراداله با بهای جهانی حدود ۱۳۵ هزار دلار، در ایران برچسب قیمتی برابر با ۱.۹۸ میلیارد تومان خورده است.


 

با توجه به قیمت بالای خودرو های وارداتی معمولا تعداد کمی از این لاکچری های جذاب را در خیابانها میبینیم امیدواریم که در بازار خودرو شاهد ثبات بیشتری در رابطه با قیمت خودرو باشیم.
  

 

دیدگاه کاربران

- ناشناس میگه
- 1399/12/26

ماشین فقط بی ام و

ارسال دیدگاه

در پاسخ به ×