-

از کجا بفهمیم کمک فنر خودرو دچار مشکل شده است؟

- 1399/11/20
- 1667
1399/11/20
یکی از دلایل عدم پایداری خودرو و تکان شدیدی که در هنگام رانندگی احساس می کنید به همین کمک فنرها ارتباط دارد. خوشبختانه برخلاف سایر اجزای فنی خودرو، بررسی و تشخیص خرابی کمک فنر از عهده شما نیز بر می آید.در این مقاله قصد داریم به مشکلات کمک فنر و تشخیص آن بپردازیم.
کمک فنر ها وظیفه میرا یا بالانس کردن بهتر خودرو را بر عهده دارند، در صورت بروز ایراد در این بخش و حاد شدن آن ممکن است مواردی نظیر عدم پایداری و یا حتی چپ شدن خودرو نیز رخ دهد.کمک فنر را به عنوان یک سیستم تعلیق خودرو میشناسند.

 

بازی و ارتعاش بیش از حد چرخ ها

اگر بعد از رد شدن از دست اندازها و ناهمواری ها چرخ بیش از حد ارتعاش دارد و باید به فکر تعویض کمک فنر ها بود. اگر در جاده های هموار تکان های غیر عادی در خودرو مشاهده شود یا در هنگام ترمز زدن قسمت جلو خودرو به مقدار زیادی به سمت پایین حرکت کند یا به اصطلاح شیرجه بزند نشان دهنده خرابی کمک فنرها است.
 

 

فرسودگی تایرها

در صورتی که تایرها به صورت غیرعادی فرسوده شوند نشانگر بروز عیب در سیستم تعلیق به خصوص در کمک فنرها است. حتما در این موارد باید کمک فنر را نیز از لحاظ ظاهری چک کرد.
 

پرش به جلو هنگام ترمز شدید

اگر هنگام ترمز گیری جلوی خودرو بیش از حد پایین میرودو شما به جلو پرتاب میشوید باید کمک فنرهای خود را حتما چک کنید.
 

چرخش بیش از حد هنگام دور زدن

اگر در سر پیچ ها بیش از حد انتظار خودرو بپیچد، نشان از مشکلات کمک فنر است. اگر خودرو به یک سمت کشیده شود ممکن است یکی از عوامل آن خرابی در سیستم تعلیق شامل تایرها، فنرها و کمک فنرها باشد و باید این موارد توسط تعمیرکار مجرب بازدید شود.
 

 

شنیدن صدای اضافی در چرخها

اگر در زمان حرکت و گذشتن از دست اندازها صدای قیژ قیژ یا تق تق شنیدید حتما مشکل از کمک فنرهاست، رقصیدن چرخها روی جاده نیز از مشکلات کمک فنرهاست.
کمک فنر خودرو را به طور چشمی چک کنید اگر روغن در لابلای آن دیدید حتما کمک فنر ها دچار مشکل شده اند. سیستم تعلیق خودرو نوع سواری دادن ماشین را نمایان میکند. اگر تنظیمات سیستم تعلیق خودرو را می‎دانید، ارتفاع خودرو را اندازه بگیرید. اگر ارتفاع بالاتر یا پایین‌تر از حد مجاز است باید خودرو را نزد یک تعمیرکار متخصص ببرید تا ارتفاع آن را تنظیم کند. اگر ارتفاع به حداقل میزان مجاز رسیده، نشان دهنده آن است که چیزی تغییر کرده و نامیزان است.
 

دیدگاه کاربران

- vahid میگه
- 1399/12/26

kheili khub bud...mamnun

ارسال دیدگاه

در پاسخ به ×