-

اگر سوخت اشتباه در باک خودرو ریختیم چه کنیم؟

- 1399/11/20
- 1802
1399/11/20
تا به حال برای شما اتفاق افتاده که سوخت اشتباه وارد باک خودرو خود کنید؟ این احتمال بسیار کم است اما اگر رخ داده شود مانند اینست که یک لیوان سم وارد بدن خود کنید. با توجه به آمار های نشان داده شده زیاد اتفاق افتاده که رانندگان سوخت اشتباه وارد باک خود کنند.
 

سوخت دیزل در خودروی بنزینی

اگر به هر علت مانند حواس پرتی این اتفاق رخ داد، در هر زمانی که متوجه شدید همان لحظه اتومبیل را خاموش کنید، چرا که خودرو شما کمتر آسیب میبیند و شاید تا بحال پیشرانه خودرو از بنزین استفاده کرده است، در اولین فرصت یک مکانیک بیاورید یا اینکه خودتان اگر میتوانید شیلنگ سوخت رسانی، ریل های سوختو انژکتورها را از سوخت دیزل پاک سازی نمایید.
 

 

سوخت بنزین در خودروی دیزلی

با توجه به اینکه بنزین خیلی زودتر از دیزل شعله ور میشوداستفاده ای سوخت بنزینی در یک خودروی دیزلی بسیار مضر و خطرناک است و صدمه شدیدی به پمپ انژکتور وارد میشود، اگر این اشتباه را مرتکب شدید هزینه بسیار بالایی روی دست خود گذاشته اید.
 

 

انواع موتورهای دیزلی

دو نوع از موتورهای دیزلی وجود دارد: دو زمانه و چهار زمانه. اکثر موتورهای دیزلی به طور کلی از چرخه چهار زمانه استفاده می کنند و برخی از موتورهای بزرگتر با چرخه دو زمانه عمل می کنند. معمولا از مجموعه مرتبی از سیلندرها بصورت مضربی از دو استفاده می‌شود، اگرچه هر تعداد از سیلندر را تا وقتی که بار بر روی میل لنگ متعادل است می‌توان استفاده کرد.
 

 
موتور دیزلی یک نوع موتور احتراق داخلی است؛ به طور خاص، یک موتور احتراق فشرده ­سازی است. سوخت در یک موتور دیزلی، با قرارگیری ناگهانی در معرض دما و فشار بالای گاز فشرده حاوی اکسیژن (معمولا هوای اتمسفر)، به جای یک منبع جداگانه از انرژی احتراق (مانند شمع جرقه­زن) مشتعل می شود. این فرآیند به عنوان یک چرخه دیزل بعد از رودلف دیزل شناخته می شود که در سال ۱۸۹۲ آن را اختراع کرد. در حالی که ژنراتورهای موتور دیزلی سنتی ممکن است متناسب با تعریف ما از منابع “انرژی جایگزین” نباشند، هنوز هم یک افزونه ارزشمند برای سیستم برق پشتیبان شبکه یا برق نواحی دورافتاده هستند.
با توجه به تفاوت کار موتور دیزلی و موتور بنزینی به هیچ عنوان نباید سوخت دیگری در آنها استفاده شود چراکه تمام اجزا آنها از هم میپاشد.
 

دیدگاه کاربران

- کامران میگه
- 1399/12/26

من یک بار این اشتباهو انجام دادم بیچاره شدم .چند میلیون خرج رو دستم گدذاشت

ارسال دیدگاه

در پاسخ به ×