-

فیلتر کابین خودرو چیست؟

- 1399/11/19
- 1507
1399/11/19
سیستم تهویه خودرو که باعث میشود وقتی وارد خودرو میشوید بوی مطبوع داخل خودرو شما باشد، فیلتر کابین خودرو که وظیفه تهویه هوای داخل کابین خودرو را دارد، یک ابزار مهم برای افرادیست که به پاکیزگی اهمین ویژه ای میدهند.
هواي ورودي به کابين خودرو از طريق سيستم تهويه مطبوع و بخاري  توسط اين قطعه  فيلتر گرديده  و از ورود ذرات ، گرد و غبار و ساير محرک هاي تنفسي به داخل کابين جلوگيري نموده وباعث مي شود که حداکثر ميزان هواي تميز  با کمترين آلودگي و صدا از دريچه هاي ورودي داشبورد وارد کابين گردد.

 

 

خودروهايي که در شهر هاي پر ترددي همانند تهران و گاها در ترافيک هاي شهري ساعت ها مي مانند، تعويض تعويض فيلتر هواي کابين جزء موارد اصلي در طي دور هاي نگهداري از خودر به شمار ميرود که نه تنها در بهبود و گردش سيستم تهويه کمک ميکند بلکه در بهبود کيفيت گردش هواي خودرو نيز موثر مي باشد.
بیشتر فیلتر هواها، ساخته شده از کاغذ (الیاف) پلیسه‎ دار که کاربرد مختلفی در انواع مختلف فیلتر مدیاها دارند. بعضی از آنها ترکیبی از پنبه و کاغذ می‎باشند.بعضی از آنها هم به شکل فیلتر پنبه‎ای در کارتریج قرار دارند.
 

فیلتر کابین خودرو در کجا قرار گرفته است

فیلترکابین با توجه به نوع خودرو ممکن است در هر جایی تعبیه شده است اما در بیشتر خودروهای امروز درجلوی پای کمک راننده و زیر داشبورد نصب شده است تا دسترسی به آن سهل و آسان باشد. همچنین این محل نزدیکترین مکان به دمنده یا همان فن کابین است. اما در برخی دیگر از خودروهای محل نصب فیلتر هوای کابین در مکانی سخت و دور از دسترس قرار گرفته است. برای اطلاع از محل قرار گیری فیلتر کابین بهتر است به دفترچه راهنمای خودرو مراجعه نمایید.
 

 

آيا فيلتر کولر همان فيلتر کابين خودرو است؟

بله، در برخي موارد سازندگان اين ها را A/C فيلتر و يا فيلتر تهويه (کولر) مي نامند و بقيه آنها را به عنوان فيلتر کابين خودرو ميشناسند. در هر صورت آنها همان نقش باز دارنده آلايندگي ها و گرد و غبار و آلرژن هاي ديگر هواي کابين خودرو به شمار مي رود.
برای تعویض فلیتر کابین بهتر است یک تکه پارچه اضافی، جارو برقی و مجموعه‎ای از آچارها را در نزدیکی خود قرار دهید. در واقع جارو برقی برای تمیز کردن محفظه و بیرون کشیدن آلودگی‎ها از سیستم تهویه می‎باشد تا همه چیز برای فیلتر جدید آماده باشد. مجموعه آچار و پیچ گوشتی، همانطور که حدس می‌زنید برای باز کردن هرچیز محکمی که با آن برخورد کنید استفاده می‌شوند.
 

 

بعضی از فیلترهای اتاق به سادگی با گیره در جای خود قرار می‌گیرند. قابل ذکر است در خودروهای امروزی درب محفظه فیلتر کابین با یک یا چندین بست پلاستیکی در جای خود محکم شده است تا توسط دست براحتی باز شود لذا از پیچ و یا مهره خبری نیست. پس از باز کردن درب، فیلتر را از جای خود خارج نمایید و بهتر است این محفظه را توسط جارو برقی عاری از هرگونه آلودگی نمایید تا کارایی و عمر فیلتر کابین افزایش یابد.
 

دیدگاه کاربران

- kjkj میگه
- 1399/12/26

فیلتر هوا خیلی مهمه من به بوی توی ماشین واقعا حساسم

ارسال دیدگاه

در پاسخ به ×