-

معرفی تایر خودرو و انواع آن

- 1399/11/19
- 1456
1399/11/19
یکی از مهمترین سیستم های کنترل خودرو بر عهده تایرهاست که مستقیما به لاستیک ها متصل است، و بستگی مستقیمی با جاده و شرایط آن دارد، در این مقاله به لاستیک و انواع آن میپردازیم.
 

لاستیک تابستانه

لاستیک‌های تابستانه نسبت به لاستیک‌های چهار فصل در جاده‌های گرم و خشک بهتر عمل می‌کنند و برخی از مدل‌ها بیشتر برای استفاده کردن در جاده‌های خیس و دارای دست انداز مناسب هستند.لاستیک‌های تابستانه به طور خاص برای فصل تابستان مناطق معتدل طراحی شده‌اند. کشش بهتر در جاده‌های گرم بدین معنی است که با این نوع لاستیک‌ها در روزهای گرم تابستان می‌توان سریعتر مسیر خود را طی کرد.
 

لاستیک چهار فصل

این نوع لاستیک برای تمام سطوح جاده و شرایط مختلف رانندگی طراحی شده است. لاستیک چهار فصل محبوب‌ترین نوع لاستیک‌ها در بسیاری از مناطق جهان است. اصطلاح “تایر چهار فصل ” توسط شرکت” Goodyear” در دهه ۱۹۷۰ به محبوبیت دست پیدا کرد.  در لاستیک چهار فصل رشته‌های نخ و ترکیبات لاستیک به طور مساوی برای ایجاد تعادل عملکردی در جاده‌های خشک و مرطوب در کلیه معابر زمستانی سرد و برفی ساخته شده‌اند. 
 

 

لاستیک یخ شکن یا زمستانه

. در صورتی که شما نیز از لیز خوردن بر روی سطح جاده در زمستان هراس دارید، توصیه می‌شود تا لاستیک خود را به یخ شکن تغییر دهید.این نوع لاستیک‌ها مناسب‌ترین لاستیک اتومبیل برای شرایط برفی و گل آلود هستند. البته هنگامی که مردم در مورد رانندگی بر روی برف صحبت می‌کنند، بیشتر نگران برف‌های نیمه ذوب شده هستند که معمولا با یخ و خاک در سطح جاده‌ها مخلوط شده‌اند.
 

لاستیک مناسب برای انواع شرایط جاده ای

این نوع لاستیک ها به لاستیک تمام سطوح معرفی میشوند. الگوی آج‌ های باز چیزی است که باعث می شود تایرهای تمام سطوح در خارج از جاده کارآمد باشند. عناصر آجدار چند منظوره با قفل شدن در یکدیگر باعث می شوند تا این تایرها بتواند در سنگ، گل و همچنین جاده‌های آسفالت از کشش و چسبندگی خوبی برخوردار باشند. با تهیه لاستیک‌های تمام سطوح برای تردد در جاده‌های مختلف دیگر مشکلی نخواهید داشت و به هر نقطه‌ای که دوست داشته باشید می‌توانید سفر کنید. حتی اگر جاده آسفالت نباشد، این لاستیک‌ها به راحتی از پس کار بر می‌آیند.
 

تایرهای تمام سطوح برای:


  • کامیون‌های سبک
  • وانت‌های پیکاپ
  • خودروهای شاسی بلند
  • خودروهای چهار چرخ محرک


لاستیک های ورزشی

تایرهای ورزشی در کامیونت‌­ها و وانت‌­های پیکاپ سبک استفاده می‌شوند و برای فرمان­پذیری و عملکرد عالی و البته متناسب با ظاهر آنها طراحی شده‌اند. تایرهای ورزشی با توجه به تماس بیشتر در جاده‌های آسفالته چسبندگی عالی را ارائه می‌­کنند. این تایرها معمولا با رینگ‌های بزرگتر استفاده می­‌شوند و با نسبت ارتفاع به عرض کم، که معمولا ۵۵ درصد یا کمتر هستند، به بازار ارائه می‌شود. تایرهای ورزشی معمولا با شماره‌هایی مانند ۵۵/۲۲۵ (۵۵ نسبت ابعاد) عرضه می‌­شوند. 

 

دیدگاه کاربران

- ککک میگه
- 1399/12/26

chera inqad lastik geroon shode

ارسال دیدگاه

در پاسخ به ×