-

خودرو ایرانی تارا

- 1399/11/12
- 1284
1399/11/12
یکی از خودرو های جدید ایرانی که امروزه بر سر زبانهاست خودرو تارا نام دارد، که امروزه توسط ایرانخودرو به عنوان یک  خودرو ایرانی معرفی شده است، در این مقاله قصد داریم به تحلیل این خودرو بپردازیم.
تارا خودرو سواری که توسط خودرو سازان ایرانی تولید شده است، بر پایه پلتفرم ikp1 ایران خودرو نمونه بروز شده پژو سیتروئن میباشد. پلتفرم خودرو تارا با پژو 208 و پژو 2008 و سیتروئن مشترک است.این خودرو یکی از خودرو های تولید شده در دوران تحریم بعد از برجام است و در یهمن 1398 توسط حسن روحانی رونمایی شد.
 

طراحی بدنه تارا

کابین و فریم سقف این خودرو با پژو 301 مشترک است و همچنین بخش هایی از قالب جانبی خودرو نیز همینطور، در بخش طراحی جلو و عقب خودرو تغییراتی ایجاد شده است. به ادعای شرکت سازنده این خودرو 92 درصد بومی سازی شده است. خط تولید بدنه «تارا» با ظرفیت ۱۶ دستگاه در ساعت که برای نخستین بار در صنعت خودرو کشور و خاورمیانه از فناوری جوشکاری لیزری و CMTبهره می‌برد، در شرکت ایران‌خودرو راه‌اندازی شده است.
 

 
سیستم مالتی مدیا با صفحه نمایش 7 اینچی در کابین این خودرو طراحی و ایجاد شده از تجهیزات ایمنی این خودرو میتوان به سيستم ضد سرقت (ايموبيلايزر) - سيستم هشدار دهنده مركزي ورود غير مجاز - هشداردهنده موانع عقب - سيستم عيب يابي هوشمند - قفل مركزي با ريموت كنترل راديويي اشاره کرد. این خودرو همچنین دارای سیستم ایزوفیکس میباشد.
 

بررسی خودرو تارا از نظر فنی

خودرو تارا دارای پیشرانه 1587 سی سی حجم 16 سوپاپ 113 اسب بخار و با نیروی 150 نیوتن متر میباشد که ناگفته نماند نوع آن EC5 و به دو گونه دنده دستی و اتوماتیک تولید میشود.وزن این خودرو حدود 1150 کیلوگرم است و طول خودرو ۴۵۰۵ میلی‌متر، عرض خودرو ۱۷۴۸ میلی‌متر و ارتفاع ۱۴۶۶ میلی‌متر می‌باشد. حداکثر سرعت ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت و شتاب ۰ تا ۱۰۰ آن در نمونهٔ دستی طبق اعلام ایران خودرو ۹٫۵ ثانیه است و دارای ۵۰ لیتر مخزن سوخت، استاندارد آلایندگی Euro 5 و فرمان خودرو برقی می‌باشد. مصرف سوخت در این خودرو در هر 100 کیلومتر حدود 7 لیتر است.
 

 


 

دیدگاه کاربران

- جوکر میگه
- 1399/12/26

چرا ؟؟ ایرانی ایرانی بخر

- فریال میگه
- 1399/12/26

واقعا که با این ماشیناتون

ارسال دیدگاه

در پاسخ به ×