-

به چه علت پدال ترمز خودرو سفت میشود؟

- 1399/11/08
- 1336
1399/11/08
در حالت عادی در خودرو شما با یک فشار کم روی پدال ترمز خودرو شما باید بایستد،ولی با سفت تر شدن ترمز ممکن است مسافت ایست شما افزایش یابد و منجر به حادثه شود در این مقاله به علل سفت شدن ترمز خودرو میپردازیم.
سفت شدن پدال ترمز به چند دلیل ممکن است اتفاق بیفتد، که علت آن را باید در سیستم ترمز خودرو بررسی کنید. حتما این چند مورد را در مورد خودرو خود چک کنید.
 

نقص وضعف در بوستر ترمز

یکی از وظایف اصلی در بوستر ترمز ایجاد خلاء است که همین موضوع می‌تواند علت سفت شدن پدال ترمز باشد. این وسیله در حالت عادی علت نرم شدن پدال ترمز است و در صورت ضعیف شدن دیگر نمی‌تواند به وظیفه خود عمل کند. همین امر موجب می‌شود زمانی که شما پای خود را بر روی پدال گاز فشار می‌دهید متوجه سفتی آن شوید.
در صورتی که هر قطعه‌ای به اشتباه انتخاب شود می‌تواند عمل‌کرد آن بخش را تحت تأثیر خود قرار دهد. به عنوان مثال بزرگ یا کوچک انتخاب کردن مشکلاتی را به همراه خواهد داشت. در بوستر هم همین مشکل می‌تواند رخ دهد و در صورتی که از بوستر یا شلنگ نامناسب در سیستم ترمز خود استفاده کنید می‌تواند چوب شدن پدال ترمز را به دنبال داشته باشد.

نشتی شلنگ خلاء در سیستم ترمز

بوستر بخش اصلی مربوط به ایجاد خلاء است اما ممکن است یک نشتی باعث شود که این خلاء از بین رود. شلنگ خلاء علت نرم شدن پدال ترمز در کنار سایر بخش‌های مربوط به بوستر است. حال اگر این شلنگ دچار نشتی شود به علت سفت شدن پدال ترمز تبدیل می‌شود. کاهش خلاء ترمز موجب از بین رفتن نرمی و سفت شدن ترمز می‌شود.
 

آلودگی و کثیفی روغن ترمز

آلودگی‌ها توانایی نفوذ به سیستم ترمز اتومبیل از طریق مایع ترمز یا همان روغن ترمز را دارند. به دلیل خاصیت روغن ترمز در اثر مرور زمان آلودگی و کثیفی‌هایی مانند گل و لای جذب آن می‌شوند و توانایی تبدیل شدن به علت سفت شدن پدال ترمز را دارند. در صورتی که مشاهده کردید روغن ترمز از رنگ همیشگی خود یعنی عنبری خارج شده است باید پیش از سفت شدن ترمز اقدام به تمیز کردن آن کنید. تعویض روغن ترمز یک امر عادی است اما در صورتی که این مایع کثیف شده باشد باید کثیفی‌ها را هم از درون مخزن روغن ترمز خالی کنید.
 

مکش اتومبیل را بررسی کنید

درپوش در عملکرد بوستر نقش دارد و در صورتی که خراب شود می‌تواند علت سفت شدن پدال ترمز باشد. به همین دلیل در اولین گام به سراغ رابط بوستر و موتور که یک لوله خرطومی است بروید. در صورت جابه‌جا شدن، آن را درست کنید و در غیر این صورت اقدام به تعویض لوله کنید.

دیدگاه کاربران

- متین میگه
- 1399/12/26

خیلی مقاله خوبی بود ...ممنون

ارسال دیدگاه

در پاسخ به ×