-

تفاوت موتورکراس و موتورتریل

- 1399/10/28
- 3217
1399/10/28
موتور کراس و موتور تریل هر دو موتور ظاهری یکسان دارند ولی تفاوت های ریزی بین این دو موتور سیکلت وجود دارد، دراین مقاله قصد داریم به تفاوت های این دو موتور سیکلت بپردازیم.
 

موتور کراس

موتور کراس یکی از معروفترین نوع موتورسیکلت مسابقه ای و پرشی است، از محبوبیت های این موتور سیکلت میتوان به قدرت فوق العاده آن اشاره کرد، کیفیت مناسب و مطمعن این موتور سیکلت را آماده پرش برای هر مسابقه ای میکند. موتور کراس تولید کمپانی هوندا است که هر ساله توسط این کمپانی بروزتر و پیشرفته تر میشود.
 

موتور تریل

موتور تریل یکی از محبوبترین موتور ها برای موتورسواری در جنگل است، این موتور سیکلت به موتورآفرود جهان هم شناخته شده، چرا که قابلیت عبور در مکانهای کوهستانی و صخره ای را دارد. این موتور باداشتن کمکی های پر قدرت میتواند مسیرهای سنگلاخی را طی کند.
 

تفاوت های موتور کراس و موتورتریل


1-موتورتریل سنگیرنتر

موتورتریل، موتورسیکلت صحرا ها و جنگل هاست، این موتور برای یک پیست مخصوص موتور کراس مناسب نیست، با توجه به سنگین تر بودن موتورتریل این وسیله برای پرش های بلندی مثل موتورکراس نامناسب است و این اولین تفاوت این دو موتور میباشد.به همین علت موتورتریل برای مسابقات به دلیل وزن بیشتر مناسب نیست.
 

2-موتورتریل ایمن تر 

 موتور کراس در مسیرهای خاکی و در شرایط کنترل شده سواری بهتری نسبت به موتورتریل دارد. به همین علت است که ایمنی موتور کراس کمتر از موتورتریل است. چرا که برای مسیرهای مشخص شده طراحی شده است.
 

3-موتور تریل پرسرعت تر

موتورتریل به دلیل داشتن حجم و وزن بیشتر قدرت و پیشرانه بهتر و سرعت بالاتری نسبت به موتور کراس دارد.موتورتریل استارت الکتریکی و چرخهایی با اندازه های متفاوت نسبت به موتورکراس دارد.
 

با توجه به تفاوتهای این دوموتور باز هم میشود موتور کراس را به موتورتریل تبدیل کرد، با تغییراتی در سیستم تعلیق، چرخ دنده و حفاظت موتورکراس میتوان آنرا به یک موتور صحرا تبدیل کرد، اما اینکار نیازمند تعمیر اساسی در آن است.

دیدگاه کاربران

- مهدی میگه
- 1399/12/26

وای من عاشق موتور کراسم

ارسال دیدگاه

در پاسخ به ×