-

معرفی خودرو سایپا شاهین

- 1399/10/26
- 1711
1399/10/26
گروه خودرو سازی سایپا در سال 1397 از خودرو جدید خود با نام رهام که بعدها به نام شاهین تغییر یافت رونمایی کرد. در این مقاله قصد داریم به بررسی این خودروی جدید بپردازیم.
این خودرو در شش تیپ مختلف شامل مدلهای : پایه 1، پایه 2، استاندارد، MID، لوکس و سوپر لوکس با دو نوع گیربکس دستی و اتوماتیک وارد بازار خواهد شد. سایپا شاهین روی پلتفرم SP110 توسعه یافته است، بدنه این خودرو از فولاد مستحکم ساخته شده و در میان محصولات داخلی گامی روبه جلو برداشته است. ابعاد خودور تقریبا متوسط و چراغها با طرحی زیبا و برجسته، ظاهری شیک به سایپا شاهین داده است. سپر مشکی آن با ورودی های هوای لانه زنبوری که در پایین قرار دارد، دو طرف آنها چراغ های دایره ای مه شکن در قاب مشکی قرار داده شده است.
 

 
شیب ملایم سقف تا صندوق عقب همراه با رینگ های 15 اینچی قرار دارد، در نمای عقب دوچراغ به شکل افقی که نیمی از آن روی درب صندوق عقب قرار دارد دیده میشود، دو چراغ مه شکن خطی نیز در دو طرف سپر قرار داده شده است.
 

 
خودرو شاهین مانند بسیاری از خودروهای داخلی ظاهری ساده و بدون خلاقیت، اما کاربردی طراحی شده است. در مرکز داشبورد، پایین دریچه های تهویه هوا، یک نمایشگر 7 اینچی قرار دارد که برای این خودرو یک امتیاز مثبت است.پلاستیک خشک همراه با قطعات فلزی از متریال بکار رفته در خودرو است، که نمایی لوکس به خودرو بخشیده است.
 

 
از مشخصات فنی خودرو سایپا شاهین میتوان به موتور 1.5 لیتری توربو شارژ 8 سوپاپ اشاره کرد، که نیرویی معادل 108 اسب بخار تولید میکند و حداکثر گشتاور آن 165 نیوتن بر متر است، که این نیرو را توسط گیربکس 6 سرعته دستی به چرخ های جلو منتقل میکند.مصرف سوخت این خودرو 7.6 لیتر در صد کیلومتر است.این خودرو توانسته است در تست تصادفات موسسه یورو انکپ، 3 ستاره ایمنی دریافت نماید.
از امکانات و قابلیت های این خودرو شامل تعویض دنده، سنسور و دوربین دنده عقب، روشنایی عقب با مه شکن، سیستم کروز کنترل (در مدل های لوکس و سوپر لوکس)، چراغ های جلو هالوژن و چراغ روشنایی روز day light به همراه مه شکن، سانروف، مجهز به آینه های جانبی برقی،سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، کمربندهای ایمنی با سیستم پیش کشنده میباشد.

دیدگاه کاربران

- نرگس میگه
- 1399/12/26

خیلی اطلاعاتش کامل بود مرسی

- مجید میگه
- 1399/12/26

ای کاش یه خودرو بهتر معرفی میکردید

ارسال دیدگاه

در پاسخ به ×