-

مهمترین نکات برای نگهداری خودور در فصل زمستان

- 1399/10/21
- 1464
1399/10/21
نگهداری خودرو پس از خرید آن یکی از دغدغه های خریداران است، معمولا با تغییر آب و هوا در فصل زمستان باید به برخی نکات برای نگهداری هر چه بهتر خودرو توجه کرد چرا که در شرایط آب و هوایی مختلف شاهد تصادفات بیشتر در جاده ها هستیم، پس قبل از هر چیزی باید نکاتی را در مورد خودرو بخصوص در فصل زمستان رعایت کنیم. در این مقاله قصد داریم به رعایت مهمترین نکات فنی خودرو قبل از سفر در فصل زمستان اشاره کنیم. 
 

لاستیک ها را چک کنید

وضعیت باد هر چهار لاستیک‌ اتومبیل خود را چک کنید؛ چرا که رطوبت زمستانه و تردد مداوم در جاده‌ها بسیار خطرناک است.زنجیر چرخ یکی از ملزمات سفر در زمستان است، چراکه شما از شرایط جاده آگاهی کامل ندارید. پس قبل از هر سفر حتما باد تایرهای خود را چک کنید.
سطح صاف تایر و به عبارتی ساییده شدن آن خطر تصادف و لیز خوردن در اثر پنچر شدن را برای ماشین شما بیش از هرچیزی پیش روی شما قرار می‌دهد و ریسک رانندگی در روزهای بارانی و برفی را بیش از سایر روزها می‌کند.
 

ضد یخ را کنترل کنید

سیستم رادیاتور ماشین به واسطه ضد یخ ماشین از یخ زدن خودرو حفاظت میکند، لذا حتما سطح ضد یخ را کنترل کرده و آن را از مواد آلاینده و اضافی پاک کنید.میزان ضد یخ باید بین حداقل و حداکثر ضد یخ باشد.
 

سلامت باتری خودرو را چک کنید

باتری خودرو که وظیفه برق رسانی خودرو را برعهده دارد، به علت خاموش ماندن بیش از حد خودرو حتما باید قبل از سفر چک شود. مراقب باشید باتری ماشین سولفاته نشود.
 

برف پاک کن ها 

از برف پاک کن ها غافل نشوید که بسیار مهم است. اگر در حین رانندگی بارندگی شدید رخ دهد مشکلات احتمالی ایجاد میشود.پس از بروز تصادف پیشگیری کنید.
 

چراغ های مه شکن خودرو را چک کنید

یکی از ملزومات رعایت نکات ایمنی در فصول مختلف استفاده به موقع از چراغ های مه شکن است.حتما از سلامت آنها آگاه باشید.
 

ترموستات خودرو را چک کنید

ترموستات نقش بسزایی در دمای پیشرانه خودرو دارد. حال به دلیل اهمیت این قطعه به ویژه در هوای سرد باید سلامت این قطعه به درستی پیگیری شود. ا توجه به دمایی که برای آن تعیین شده هنگام رسیدن آب رادیاتور به عدد مشخص شده، مسیر آب را باز می‌کند تا دمای پیشرانه از حد مجاز تجاوز نکند.
 

در فصل زمستان این موارد را حتما به همراه داشته باشید:
  • مایع ضدیخ
  • اسپری پنچرگیری
  • کاردک یخ ‌شکن
  • لباس گرم و پتو سفری
  • جعبه کمک‌های اولیه
  • آب خوردن
  • چراغ قوه
  • زنجیر چرخ


 

دیدگاه کاربران

- مینا میگه
- 1399/12/26

خیلیم عالی

ارسال دیدگاه

در پاسخ به ×