-

خودرو های هیبریدی چه خودروهایی هستند؟

- 1399/10/20
- 1201
1399/10/20

خودرو سازان در سالهای اخیر با گرانتر شدن سوخت خودرو ها و همچنین آلودگی هوا در پی جایگزینی برای سوخت متداول هستند، ماشین های که با سوخت های دیگری چون برق کار میکنند، در این مقاله به این موضوع میپردازیم.


خودرو هیبریدی چیست؟


خودرویی که به عنوان خودرو سبز ار آن یاد میشود و تعدادی از دوستداران محیط زیست از اینگونه خودرو ها هم استفاده میکنند، خودرو هایی که موتور آنها برقی یا باتری خور است و مصرف کمی سوخت فسیلی مانند بنزین و ... دارد. یک ماشین هیبریدی، انرژی الکتریکی تولید شده توسط موتور الکتریکی را در باتری خود ذخیره کرده و با ترکیب انرژی احتراقی بنزین یا گازوئیل کار می‌کند. البته کارایی این موتور ها بسیار بیشتر از موتورهای بنزینی است.



نحوه کار انواع خودرو هیبریدی :


خودروی هیبریدی که به صورت مستقل و از درگاه های برق مخصوص شارژ می گردد.
خودروی هیبریدی که به وسیله ی موتور احتراقی و انرژی حاصل از آن شارژ می شود.
خودروهای هیبریدی با کمک موتور الکتریکی خود، انرژی جنبشی هدررفته در هنگام ترمزگیری را بصورت الکتریسیته در باتری‌ها ذخیره کرده و مجدداً از آن استفاده می‌کنند.
 خودروی هیبریدی که انرژی مورد نیاز جهت ذخیره در باتری ها را از طریق جذب انرژی حاصل از ترمز خودرو به دست می آورد.
همچنین در این مدل خودرو، موتور بنزینی  همیشه روشن نیست؛ به‌طور مثال توقف در ترافیک یا پشت چراغ‌قرمز هنگام پارک کردن ، موتور خاموش شده و موتور الکتریکی فعال میشود، درنتیجه سوخت کمتری مصرف‌ و آلودگی کمتری تولید می‌شود.



انواع خودرو های هیبریدی:


پلاگین هیبریدی، هیبریدی سری، هیبریدی موازی، سیستم هیبریدی ملایم، از انواع خودرو های هیبریدی هستند.


بررسی خودرو های پلاگین هیبریدی:


بهترین و جدیدترین خودروهای هیبریدی از این گروه می باشند. اولین گروه که مجموعه ای کاملا اختصاصی است و تنها از طریق شارژ برقی با سوکت های مخصوص، انرژی خود را به دست می آورد، نوع پلاگین هیبریدی نام دارد. در این گروه، خودرو می توان به صورت مستقل و ترکیبی از هر دو سوخت استفاده کند. این گروه نسبت به ۳ گروه دیگر مزایا و سازگاری بیشتری دارد.


بی ‌ام ‌و 330 یک خودرو پلاگین هیبریدی


این مدل از خودرو که بی ام و 330 پلاگین هیبرید نام دارد یک موتور بنزینی ۲ لیتری توربوشارژ‌ را با یک موتور الکتریکی در کنار هم قرار داده، که باعث می‌شود عملکردی مانند هر بی ام و سری ۳ نسل G20 داشته باشد. بی ام و e330 در مقایسه با خودرو های نسل قبلی خود فضای صندوق کمتری دارد،اما چندان جذاب و قابل لمس برای کابران نیست.توان خروجی این خودرو 288 اسب بخار است.





 

دیدگاه کاربران

- هما میگه
- 1399/12/26

خیلی خوب بود ممنون واقعا با استفاده از این نوع خودرو محیط زیست رو حفظ کنیم

ارسال دیدگاه

در پاسخ به ×