-

خودرو های دوگانه سوز چه معایبی دارند؟

- 1399/10/15
- 1379
1399/10/15
با توجه به گران شدن بنزین در چند وقت اخیر بسیاری از افراد به فکر دوگانه سوز کردن خودروهای خود افتاده اند. آیا سیستم دوگانه سوزی خودرو مشکلاتی برای ماشین ایجاد میکند؟ در این مقاله به این موضوع میپردازیم.
 

خودور دوگانه سوز چیست؟


خودرو دوگانه سوز خودرویی است که قادر به استفاده از دو نوع سوخت میباشد، سوخت اول از دو نوع بنزین یا گازوئیل استو سوخت جایگزین دیگر گاز طبیعی فشرده شده (سی ان جی) یا گاز مایع ( ال پی جی) میباشد. در این خودرو ها تغییر سوخت اتومبیل معمولا دستی یا اتوماتیک صورت میگیرد.
 

معایب اتومبیل های دوگانه سوز


مهم ترین مشکلاتی که مالکین خودروهای دو گانه سوز در دراز مدت با آن مواجه میشوند خرابی های مکانیکی است که برای موتور خودرو پیش می آید.

سایش سیت و سوپاپ

مهم ترین دلایل این خرابی را باید در سه عامل فشار و دمای زیاد احتراق، انتقال حرارت زیاد به سرسیلندر و در نهایت خشک بودن گاز دید که درمجموع منجر به آسیب های شدید به سوپاپ ها می شود که به دنبال آن عدم آب بندی مناسب موتور و کاهش توان رخ خواهد داد.
 

از بین رفتن واشر سرسیلندر

این مسأله احتمالاً بزرگ ترین گلایه دارندگان خودروهای دوگانه سوز است. واشر سرسیلندر بخش واسط میان بلوک سیلندر و سرسیلندر است و وظیفه آب بندی این دو بخش را بر عهده دارد. واشر سرسیلندر همواره در معرض دمای بالای احتراق است و به دلیل نقش مهمی که بر عهده دارد هرگونه آسیب به آن در نهایت منجر به کاهش توان و خرابی موتور می شود و لزوم تعویض واشر سرسیلندر را به دنبال دارد.
 

ساییدگی سرسیلندر

در کنار سوپاپ ها، ساختار کلی سرسیلندر نیز در خودروهای دوگانه سوز دچار خوردگی می شود. علت اصلی این مسأله را باید در حرارت زیاد ناشی از احتراق و انتقال آن به سرسیلندر دید. برای این منظور، استفاده از ضدیخ با افزودنی های پایه آلی راه حلی است که از سوی خودروسازان پیشنهاد شده است.
 

  • ایجاد آلودگی بیشتر به دلیل کامل نسوختن گاز که منجر به انتشار اکسیدهای نیتروژن می‌شود.
  • ضعف خدمات تعمیر و نگهداری و بازدید ادواری خودروهای دوگانه سوز.
سیستم گاز سوز علی رغم مزیت‌هایی که برای آن ذکر می‌شود در صورتی که درست تنظیم نشود‌، از نظر آلایندگی حتی از سیستم های بنزینی نیز بدتر است

دیدگاه کاربران

- زهره میگه
- 1399/12/26

خیلی خوب بود ممنون

- اسی میگه
- 1399/12/26

خودرو دوگانه سوز واقعا خودرو بدیه....

ارسال دیدگاه

در پاسخ به ×